Category

Make-up

Category

Essence heeft de trends voor de aankomende herfst en winter onder de loep genomen en hier haar eigen nieuwe producten voor gelanceerd. Met deze lijn willen zij iedereen aankomende winter laten sparkelen. Bij de lancering van hun nieuwe make-uplijn vertellen zijzelf:

”Of je nu een glowy en vlekkeloze huid wilt, sprankelende ogen, fascinerende wow wimpers of super kusbare lippen – met de nieuwe essence herfst/winter collectie 2019 ben je verzekerd van oneindig veel verschillende looks. Neem nou de Crystal Power-lijn, met producten geïnspireerd op sprankelende kristallen en edelstenen die met hun kleuren, texturen en prachtige verpakkingen een positieve vibe geven aan het beauty-assortiment. Van losse poeder en glanzende highlighters tot verschillende oog- en lipproducten… deze update bevat alles wat gepassioneerde beauty lovers maar kunnen wensen.
Voor diegenen die hier niet genoeg aan hebben: in de essence online shop (www.essence.eu) vind je ter aanvulling op de standaardcollectie diverse online exclusives.
Op onze social media kanalen kun je terecht voor spannende tutorials, coole videos en interessant nieuws uit de wereld van essence. Neem een kijkje!”

In deze make-up lijn is vooral veel kleur te vinden. Hierbij kun je denken aan roze, paars en blauw, maar ook zachtere kleuren als bruin en goud. Deze leuke kleuren zijn niet alleen uitgebracht in oogschaduw, maar ook in een bijpassende nagellak. Zo kun jij weer op en top verzorgd en geheel in stijl naar school, naar jouw werk of een feestje.

De zomer is hét seizoen waarin vrouwen meer zin hebben zich op te tutten. Ruim de helft van de vrouwen wil er in de zomer van top tot teen mooi uitzien. Een van de beautyrituelen is het lakken van nagels, 80% van de vrouwen geeft aan nagellak te dragen. Favoriet zijn transparante, roze en rode nagellak. Maar vrouwen experimenteren in de zomer ook graag met leuke frisse kleuren. Dit blijkt uit onderzoek van Etos naar vrouwen en hun nagellakgewoontes.

Nederlandse vrouwen hebben gemiddeld 12 verschillende kleuren nagellak in huis en lakken hiermee 1 tot 3 keer per maand hun nagels. Een derde van de vrouwen geeft zichzelf het liefst in het weekend een thuismanicure en/of pedicure en is hier maximaal 15 minuten mee bezig. Bij aankoop van een nieuwe kleur nagellak is de kleding die vrouwen dragen het meest bepalend, gevolgd door het seizoen en de modekleuren van het moment. Voordat ze op koopjesjacht gaan, laten ze zich graag inspireren door vriendinnen, magazines en de drogisterij.

Trends
De trend van deze zomer, het combineren van verschillende felle en contrasterende kleuren, oftewel colour blocking, wordt door een deel van de vrouwen al toegepast op de nagels. Niet alleen op de handen, maar ook op de voeten. Veel vrouwen verzorgen in de zomermaanden hun voeten extra goed. Meer dan de helft lakt haar teennagels in mooie kleuren als ze open schoenen of slippertjes draagt.

Niet alleen de kleur is doorslaggevend bij de aankoop van een nieuwe nagellak. De helft van de vrouwen geeft aan dat nagellak lang moet blijven zitten en snel moet drogen. De vorm van het flesje en de geur worden als minst belangrijk genoemd. Naast nagellak gebruikt ruim de helft van de vrouwen een topcoat en 49% wel eens een basecoat.

Kleur
Rood is voor mannen de kleur die wordt geassocieerd met een sexy uiterlijk. Rode nagellak vinden mannen dan ook de mooiste kleur nagellak. En meer dan een derde van de mannen geeft aan vrouwen zonder nagellak onverzorgd te vinden en knappen daar zelfs op af. Mannen en vrouwen zijn gelijkgestemd wat betreft de kleur geel, mannen vinden deze kleur nagellak niet mooi en vrouwen geven aan geel niet te dragen.

Etos
Met een assortiment van meer dan 300 verschillende kleuren nagellak, inspireert Etos vrouwen deze zomer hun nagels te lakken. Sinds kort hoort hier het salonmerk Essie bij met 70 verschillende kleuren nagellak. Etos heeft 500 Nederlandse vrouwen gevraagd naar hun nagellakgewoontes. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.

Mascara is niet meer weg te krijgen in de huidige maatschappij. Hedendaags gebruikt bijna elke jonge vrouw mascara. Een mascara is een vloeibaar middel dat door middel van een borsteltje of kammetje aangebracht kan worden op de wimpers. Een mascara is ontwikkeld om de wimpers te accentueren en te kleuren. De wimpers lijken voller, langer en dikker door een mascara. Een eenvoudig middel om het uiterlijk op een natuurlijk ogende manier iets te verfraaien.

Geschiedenis
Er zijn verschillende verhalen gaande over de ontstaansgeschiedenis van mascara. Voor de christelijke jaartelling was men al bezig met hun uiterlijk. Toch is de mascara zoals wij het vandaag de dag kennen pas in de 19e eeuw tot stand gekomen. Eugene Rimmel mengde vaseline met steenkoolpoeder voor zijn geliefde zuster Maybel. De liefde van haar leven had haar verlaten en Eugene wilde haar helpen door haar oogverblindend te maken. Het was een succes, de liefde van haar leven wilde hierdoor met haar trouwen en zo is mascara in de wereld gekomen.

Ingrediënten 
Ondanks dat mascara een veel gebruikt cosmetica product is, weet vrijwel geen enkele gebruiker waarvan een mascara gemaakt wordt. Wellicht is het fijn om te weten wat een mascara precies inhoud, zodat men weet wat dagelijks op de wimpers wordt aangebracht. De basiselementen in zo goed als elke mascara zijn kleurstoffen, olie en wassen zoals bijenwas. Het is een grote economie waar veel geld in te verdienen valt, dus elke dag proberen verschillende bedrijven hun mascara te  verbeteren. De mascara’s kunnen qua ingrediënten hierdoor enorm uiteen lopen. Tegenwoordig worden er veel chemicaliën toegevoegd om aan de vraag van de consument te kunnen voldoen.

Concurrentie
De concurrentie van mascara is zo groot dat een mascara al snel 20 euro kan kosten. Gelukkig is de prijs niet altijd een goede kwaliteitsindicator. Verschillende ‘goedkope’ merken bieden kwaliteitsproducten aan. Een tip voor het kopen van een mascara is geduld. Neem de tijd en probeer verschillende varianten uit.

Halverwege deze maand kunnen we weer een nieuwe limited edition collectie van Catrice in de schappen vinden. Ditmaal heeft de collectie Cuba als thema, we kunnen dus een kleurrijke caribische collectie verwachten!

 

Bronzing Powder
Een absolute must-have voor een frisse en zongekuste teint! De zachte Bronzing Powder heeft een extra groot formaat en een coole print. De poeder is, dankzij de bijna matte textuur, ook ideaal om de contouren van je gezicht te modelleren.

Verkrijgbaar in de kleur C01 brown
Consumentenadviesprijs: € 4,49

 

Liquid Shimmer Eye Liner
Liquid Shimmer Eye Liner is gemakkelijk en nauwkeurig aan te brengen dankzij het kwastje. De langhoudende vloeibare eyeliner glinstert in de kleuren mintgroen en donkerbruin. Creëer perfecte accenten voor zomerse make-upstijlen en geef een hippe finish aan je casual outfit op je Cubaanse reis met deze Limited Edition.

Verkrijgbaar in de kleuren C01 Take It Mint en C02 Reggaeton
Consumentenadviesprijs: € 2,99

 

Loose Eye Shadow
Pure kleur! De hoog gepigmenteerde loose powder eyeshadow garandeert volledige kleurintensiteit. Ogen stralen helder als de zomerzon met een metallic glanseffect. Het kleurenpalet met warmgeel, licht- en donkerbruin en twee in het oog springende tinten mint en koraal weerspiegelen de prachtige stedelijke sfeer van Cuba.

Verkrijgbaar in de kleuren C01 Sunny Side, C02 Reggaeton, C03 Salsa Cubana, C04 Havana Drum en C05 Take It Mint
Consumentenadviesprijs: € 2,99

 

 

Soft Lip Colour
Zachte, kleurrijke en glanzende lippen! De hoge pigmentatie van Soft Lip Colour zorgt voor een levendige en intense lipkleur. De lipstick voelt heerlijk licht op je lippen dankzij de geltextuur. In koraal en bruin voor een perfecte zomerdag op het strand of in de stad.

Verkrijgbaar in de kleuren C01 Salsa Cubana en C02 Be All Smiles
Consumentenadviesprijs: € 3,99

 

 

 

Ultimate Nail Lacquer

Ultiem langhoudende textuur, ultieme dekking, ultieme kleuren – Ultimate Nail Lacquer by CATRICE. Het kleurenspectrum in deze Limited Edition is geïnspireerd op de kleuren van Cuba: warme kleuren, zoals heldergeel en twee verschillende bruintinten worden aangevuld met koraal en mintgroen. Deze tinten onderstrepen je zomerstijl en combineren ideaal met de andere producten in deze Limited Edition. Het nieuwe extra brede kwastje garandeert een nog professionelere applicatie op de gehele nagel met slechts één streek.

Verkrijgbaar in de kleuren C01 Sunny Side, C02 Reggaeton, C03 Salsa Cubana, C04 Havana Drum en C05 Take It Mint
Consumentenadviesprijs: € 2,49

“Cucuba” is vanaf half augustus t/m half september 2012 verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister in Nederland en bij Kruidvat in België.

Iedereen heeft wel eens last van droge lippen, maar hoe krijg je nou echt zachte lippen. Hieronder komen vijf eenvoudige tips! 

1.Lippenbalsem
Dat moet de basis voor je lippen zijn, smeer zo vaak mogelijk je lippen in met een zachte balsem. Je lippen worden namelijk erg beschadigd door het weer denk daarbij aan regen, kou maar ook zeker zon doet wat met je lippen.

2.Scrubben
Wat ook belangrijk is voor je lippen is om één keer in de week je lippen te scrubben. Gelukkig is daar niet zoveel voor nodig, het beste is om het gewoon met een tandenborstel te doen. Je wrijft dan voorzichtig met de tandenborstel over de lippen heen. Door dit een beetje bij te houden haal je de dode schilfers van je lippen af.

3.Mooi maken
Je lippen goed verzorgen is stap één maar ze mooi maken is stap twee. Door een streepje om de lippen heen te maken maak je ze opvallender. Door een scherpe punt te hebben word het een mooi en strak lijntje.

4.Kleurtje
Af en toe een kleurtje op je lippen is altijd mooi. Heb je smalle lippen, kies dan een lichte kleur lippenstift. Heb je volle lippen, ga dan voor een donker kleurtje. Om je lippenstift langer te behouden, breng je eerst een beetje foundation aan op je lippen.

5.Volle lippen
Niet iedereen is gezegend met volle lippen net als Scarlett Johansson of Angelina Jolie. Gelukkig zijn er trucjes om je lippen voller te laten lijken. Lipgloss bijvoorbeeld dat laat je lippen een stuk voller lijken. Maar voor echt vollere lippen breng je na de lipgloss een witte glans aan op het midden van je lippen (onder en boven). Gebruik hiervoor oogschaduw of een highlighter. Blijf in de loop van de dag je lippenbalsem, lippenstift en lipgloss aanbrengen voor mooi verzorgde lippen!

WhyFey Fashion Panel toont aan; Vrouwen hebben lak aan cosmetica modetrends

De nieuwe modekleuren voor 2012 lijken een steentje bij te dragen aan optimisme en energie. De nieuwe modekleuren voor lente en zomer zijn namelijk fris en vrolijk. Uit onderzoek onder 424 vrouwen van het WhyFey Fashion Panel blijkt echter dat vrouwen bij cosmetica geen boodschap hebben aan modetrends. Slechts 6,4% van de vrouwen houdt bij aanschaf van bijvoorbeeld nagellak rekening met de laatste kleurentrends.

Vrouwen hebben een uitgesproken voorkeur voor de kleuren roze (46%), rood (32%), violet (26%) en paars (24%). Wit, hoewel niet echt een kleur, is met 24 procent ook populair onder de vrouwen, in mindere mate zwart (12%). Op enige afstand staan de kleuren blauw (16%), bruin (14%), grijs (12%) en geelgroen (6%). Oranje (2%), groen (2%) en geel (0%) zijn helemaal niet populair. De aangehaalde kleuren zijn de basiskleuren die ooit door Leonardo da Vinci zijn vastgesteld.

2% gebruikt geen make-up
Met make-up willen vrouwen vooral goed voor de dag komen; mascara wordt het meest gebruikt (78%), gevolgd door oogschaduw (66%), daarna oog- en wenkbrauwpotloden (38%) en tot slot eyeliner (24%). Voor slechts één op de vijf vrouwen (20%) is lippenstift heel belangrijk. De meerderheid (44%) ziet het gewoon ter verfraaiing. Een derde vindt lippenstift onbelangrijk (33%). Slechts twee procent geeft aan geen make-up te gebruiken.

Meerdere kleuren nagellak
Bij nagellak houdt een grote groep vrouwen (21,3%) het altijd bij dezelfde kleur. Bij een vergelijkbare groep vrouwen (21,3%) is de keuze van het nagellakkleurtje afhankelijk van de kledingkeuze, en in mindere mate (6,4%) van de laatste modetrends. Ook is er een grote groep vrouwen (17%) bij die gewoon van naturel houdt en niets aan de nagels doet. Bij 10,6 procent van de vrouwen gaat de voorkeur uit naar enkele kleuren nagellak. Zo geeft 8,5 procent van de vrouwen aan meer dan vijf kleuren nagellak te gebruiken.

Hoge waardering merken
De meeste vrouwen (28%) kopen meerdere merken make-up. Een klein percentage (6%) laat zich daarbij leiden door hoe goed een product staat aangeschreven. Vooral de grote cosmetica merken krijgen voor hun oogschaduw een hoge waardering; Dior (8,4), Chanel (8,3), Estée Lauder (8,2), L’Oreal Paris (8,2) en Max Factor (8,1). Vrouwen blijken ook bij make-up gevoelig te zijn voor aanbiedingen; bijna één op de vier (26%) laat zich wel eens verleiden tot een koopje. Een kleine 12 procent van de vrouwen koopt nooit oogschaduw.

Modetrends; wat is hot?
Ed Krijgsman weet als visagist als geen ander wat de laatste modetrends zijn. Aan Ed leggen we dan ook de vraag voor welke cosmetica kleuren modetrends hij voor komende zomer ziet;

1. De nieuwe zomerkleuren van de bekende modemerken vliegen echt de winkel uit. Als iets nieuw is, willen vrouwen dat direct hebben. Dat vrouwen niet gevoelig zijn voor modetrends merk ik niet bij mijn werk als visagist.

2. Van de zomer draait het bij make-up vooral om pastelkleuren; geel, groen en roze zijn de trendy kleuren.

3. Roze is de populaire modekleur voor de lippen deze zomer 2012. Hiernaast is de naturel lipkleur erg in trek.

4. Het gaat deze zomer om pastelkleuren voor de ogen, nude kleuren ofwel naturel (framboos en perzikkleurtjes) voor minder geaccentueerde of onopvallende lippen en vooral opvallende kleuren op de nagels, deze springen extra in het oog.

5. Een trend is dat iedereen er goed uit wil zien en dat vrouwen steeds vaker make-up gaan gebruiken, maar zij weten vaak niet wat bij hen staat. Ieder gezicht is anders en heeft hierdoor ook een andere manier van
aanbrengen van de make-up nodig.

Één korte geschiedenisles over make-up en de ontdekking van mascara en het oogpotlood.

De mascara lijkt nog één vrij nieuw begrip, maar het is ouder dan de meeste mensen denken. Het stamt terug uit de tijd van Cleopatra (rond 35 voor Christus). In het oude Egypte werden natuurlijke producten zoals henna, grafiet en koper gemengd met olie of water, om dit op het gezicht aan te brengen.

Doorbraak
Vroeger had make-up nog een heel andere functie. Vroeger was het hoe witter je was, hoe beter je afkomst was. Dus er werd veel witte rouge gebruikt. Pas in de tweede helft van de 19e eeuw maakte make-up een revolutie door. Door het gebruik van natuurlijke producten (plantenextracten en kleurstoffen) was het mogelijk om producten voor het hele lichaam te maken.

Mascara
Mascara is één van de meest bekende make-up soorten.  De eerste mascara werd in de 19e eeuw geproduceerd door Eugene Rimmel. Een modernere variant is in 1913 uitgevonden door T.L. Williams. Zijn zusje Maybel werd gedumpt door haar verloofde. Geraakt door haar liefdesverdriet besloot hij iets te creëren waardoor ze er oogverblindend uit zag. Hij mengde vaseline met steenkoolpoeder. Het werkte en hij besloot de mascara te gaan verkopen zo ontstond Mabyline mascara.

Oogpotlood
Oogpotlood wordt vaak gecombineerd met een mooie mascara. Zo maak je je ogen nog mooier en aantrekkelijker. Vroeger werden oogpotloden van kohl gemaakt, daarom wordt dit kohlpotlood genoemd. Met kohl wordt de kleur bedoeld en niet de ingrediënten.

Er op je mooist uitzien en tegelijkertijd veroudering van de lippen tegengaan, het kan! De textuur van de nieuwe Etos Serum Lipstick is vol en rijk en bevat een anti-aging serum. Dit serum zit in de kern van de lipstick en gaat de veroudering van je lippen tegen.

Deze kern, in combinatie met de hydraterende lipstick, zorgt voor prachtige en volle lippen. Etos Serum Lipstick is verkrijgbaar in vijf kleuren en kost € 3.99. Direct na het aanbrengen van Etos Serum Lipstick zijn je lippen optimaal gevoed en zien ze er stralend uit. Het anti-aging serum in de kern versmelt direct tijdens het aanbrengen. Prachtig verzorgde en volle lippen gegarandeerd!

Etos Serum Lipstick is nieuw bij Etos, verkrijgbaar in vijf kleuren en kost € 3.99.