Category

Lifestyle

Category

De zomer is net achter de rug en het doet altijd weer een beetje pijn wanneer je niet meer kunt genieten van de warme dagen. Het liefst zou jij je natuurlijk willen terugtrekken in een winterslaap, maar wees niet getreurd, de trends in het artikel laten zien hoe jij fashionable de deur uit kunt gaan.

Trends herfst/winter 2020

Oversized schouders
Oversized schouders komen uit de jaren ’80 en eigenlijk hadden wij de enorme schoudervullingen en pofmouwen afgezworen, maar dit jaar zijn zij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. De strijd om gelijkwaardigheid kun je met zulke schouders aangaan.

Neo-bourgeois
De trend is net zo deftig als de naam doet vermoeden. Hierbij moet je denken aan: strikkragen, hoedjes, kniehoge laarzen, hooggesloten blouses en lange rokken. Je ziet de ruit overal verschijnen en de kleding is vrouwelijk en elegant.

Cowgirls 2.0
Voor de herfst/winter 2019-2020 zijn niet alleen de cowboylaarzen een trend, maar ook de rest van de cowboy-outfit. Het gaat van korte suède jasjes tot aan grote riemen, van veterkettingen tot hoeden. Vergeet vooral niet de welbekende franjes.

Leer op leer
Een leren jasje is altijd goed om te dragen. Maar leer mag dit jaar meer worden gedragen. Je kunt bijvoorbeeld een leren jas combineren met een leren rok of een leren blouse dragen op een dito broek.

Luipaard
Heb je eigenlijk genoeg van de luipaard print? Dan heb je helaas pech. De lui paard print zal aankomende herfst en winter in verschillende kledingstukken te zien zijn. Deze trend kan aankomende herfst en winter zeker niet te missen in jouw kledingkast.

Glitter
Met deze trend hoef je niet tot de feestdagen te wachten, want glitter is aankomende seizoenen helemaal hot. Je wilt niet bezwijken aan een glitter overdosis. Aan te bevelen is om de glitters langzaam op te bouwen. Combineer glitters met casual items. Daarnaast doet denim het altijd goed.

Wilt u meer weten over de trends voor herfst/winter 2019/2020, kijk hier.

Uit onderzoek onder 45 tot 75-jarigen blijkt dat mensen gezonder willen leven, maar niet weten hoe. De Leefstijltest is ontwikkeld om mensen aan te zetten en te helpen om zélf in actie te komen voor de preventie van diabetes, hart- en vaatziekten en nierschade. Na het invullen van een vragenlijst ontvangt de deelnemer op maat gesneden tips en adviezen om waar nodig aan de slag te gaan met verbetering van de leefstijl.

Steeds meer mensen krijgen suikerziekte (diabetes), hart- en vaatziekten en nierschade. Roken, een ongezond voedingspatroon en te weinig bewegen zijn belangrijke veroorzakers. Ook erfelijke factoren kunnen een rol spelen. Deze chronische ziekten hebben grote invloed op de kwaliteit van leven en de gezondheidszorg. Mensen willen graag de leefstijl aanpassen om zo het risico op het verkrijgen van deze ziekten te verkleinen. Maar op eigen kracht is dat vaak niet eenvoudig. Ziekten voorkomen vraagt duidelijk om méér dan kennis alleen. De GRATIS Leefstijltest is een betrouwbaar middel om mensen daarbij te helpen.

Uit de test worden twee dingen duidelijk: Hoe zit het met mijn leefstijl? En wat kan ik doen? Mensen kunnen de test zelf doen, thuis of op advies van de huisarts of bedrijfsarts. De test start met een vragenlijst over de gezondheid en leefstijl: beweging, voeding, alcohol, roken en stress. De deelnemer krijgt een persoonlijk advies over hoe de leefstijl te veranderen naar een meer gezondere. Dit advies sluit aan bij de gewoonten en voorkeuren die de deelnemer zelf aangeeft. Hij of zij kiest vervolgens zelf wat aan te pakken en op welke manier. Mensen die gemotiveerd zijn om met hun leefstijl aan de slag te gaan, zijn met de Leefstijltest verzekerd van een samenhangend, volledig, persoonlijk en betrouwbaar advies.

De Leefstijltest is ontwikkeld binnen Het Samenwerkingsverband PreventieConsult Cardiometabool Risico in samenwerking met het kennisinstituut het NIPED. Het samenwerkingsverband bestaat uit de Hartstichting, Diabetes Fonds, Nierstichting en de beroepsorganisaties van huisartsen en bedrijfsartsen. De gezamenlijke organisaties willen mensen handvatten bieden om toch de moeilijke stap te zetten naar een gezondere leefstijl.

Voor meer informatie: www.testuwleefstijl.nl

Na de bevalling wil je je overtollige kilootjes natuurlijk weer kwijtraken. Maar hoe kun je dat het beste doen? Je hoeft hiervoor echt niet alleen maar iedere dag uren in de sportschool rond te hangen. Sterker nog: het kan zelfs gevaarlijk zijn om na de zwangerschap te veel te sporten en te bewegen. Er zijn nog veel meer andere manieren waarmee je ervoor kunt zorgen dat je weer in optimale conditie bent.

Ga vooral niet op een streng dieet
Ook als je geen borstvoeding geeft blijft het belangrijk om voldoende en gezond te eten. Wanneer je een heel strikt dieet volgt, word je juist prikkelbaar en kun je de stress van de eerste weken van de bevalling moeilijker aan. Ga dus vooral niet op een strikt dieet, maar zorg ervoor dat je genoeg gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt zodat je lichaam goed kan aansterken.

Afvallen door borstvoeding
Het is algemeen bekend dat je door borstvoeding te geven heel snel afvalt. Maar je lichaam moet ook voldoende voedingsstoffen hebben om deze melk aan te maken. Per dag geef je gemiddeld 850 ml melk en hiervoor zou je ongeveer 500 calorieën meer moeten eten dan normaal. Vraag advies aan de huisarts wat in jouw situatie belangrijk is.

Wandelen met de kinderwagen
Ga regelmatig een keer een lange wandeling maken met de wandelwagen. Dit is niet alleen goed voor jouw gezondheid, maar ook voor die van je baby. Als je in de bossen of op ander ruw terrein wilt wandelen, is het wel belangrijk dat de banden van je kinderwagen hiervoor geschikt zijn.

Het kan ongeveer 6 maanden duren voordat je lichaam weer functioneert zoals voor de zwangerschap. Geef het vooral de tijd, let goed op je voeding en pak eens de fiets in plaats van de auto!

Voor kinderwagens kunt u terecht op www.babypark.nl

Lichaam reinigen en ontstressen met een sapkuur

De kou is uit de lucht, letterlijk en figuurlijk. Nederlanders gaan massaal aan de sapkuur om te ontstressen, af te vallen en de afvalstoffen uit het lichaam te verwijderen. Sapkuren is de lifestyle trend voor deze zomer.

Sapjes drinken en veel bewegen in de buitenlucht. De hometrainer heeft afgedaan. Het nieuwe sapkuren is een wandeling op het strand, wellness, en tussendoor genieten van de bruisende golven terwijl een fruitsapje gedronken wordt.

‘Tijd voor jezelf betekent voor veel mensen tijd aan zee. Het is een combinatie van relaxen en aan jezelf werken op twee manieren. Alleen maar sporten om die kilo’s kwijt te raken is uit. De mensen willen lichamelijk en mentaal fit worden. Niet alleen het buikje, maar ook de mindset wil men veranderen in een sixpack’, vertel Arno Sanders, voedingsdeskundige en coach van Tijd aan Zee, het nieuwe Sapkuren.

Beeld verschoven

Het beeld wat over sapkuren en sapvasten ontstond is honderdtachtig graden gedraaid. Van vies, ongezond en zweverig is het verschoven naar smaakvol, healthy en concrete resultaten. ‘Het nieuwe, en daarmee de angst, is eraf. De groep mensen die het aandurfden hebben ervaren wat het met hen doet en dat zien anderen. Het bevalt en dat pikt men op’, verklaart Arno Sanders de verschuiving. ‘Onder jongeren is het drinken van fruit en groentesappen een steeds groter wordende trend, de juicebars zie je steeds meer in het straatbeeld verschijnen. Daardoor ontstaat toch langzamerhand een verschuiving in het denken van mensen. En dat wordt steeds meer zichtbaar.’

Professioneel sapkuren

Sanders begeleidt meer en meer mensen die professioneel willen sapvasten middels een sapkuur. ‘Vooral voor mensen die willen doorzetten en daarbij hulp kunnen gebruiken is dit zeer aan te raden. Af en toe een sapje in plaats van gewoon eten drinken is onvoldoende. Hier wil je serieus mee aan de slag gaan’, zegt Sanders.

‘Tijdens een sapkuur wordt onder professionele begeleiding de opgehoopte afvalstoffen uit het lichaam verwijderd. Dat doen we door gedurende een periode van ongeveer een week alleen groente- en fruitsappen, water en thee te nuttigen. Ook verrichten we lichte fysieke inspanning en mentale ontspanning zodat zowel lichaam als geest tot rust komen. Dat is afzien, maar zonder strijd geen overwinning. En wanneer men overwint, ervaart men de eigen kracht en een enorme energieboost.’

Bron: Tijd aan Zee – via Nieuwsbank

WhyFey Fashion Panel toont aan; Vrouwen hebben lak aan cosmetica modetrends

De nieuwe modekleuren voor 2012 lijken een steentje bij te dragen aan optimisme en energie. De nieuwe modekleuren voor lente en zomer zijn namelijk fris en vrolijk. Uit onderzoek onder 424 vrouwen van het WhyFey Fashion Panel blijkt echter dat vrouwen bij cosmetica geen boodschap hebben aan modetrends. Slechts 6,4% van de vrouwen houdt bij aanschaf van bijvoorbeeld nagellak rekening met de laatste kleurentrends.

Vrouwen hebben een uitgesproken voorkeur voor de kleuren roze (46%), rood (32%), violet (26%) en paars (24%). Wit, hoewel niet echt een kleur, is met 24 procent ook populair onder de vrouwen, in mindere mate zwart (12%). Op enige afstand staan de kleuren blauw (16%), bruin (14%), grijs (12%) en geelgroen (6%). Oranje (2%), groen (2%) en geel (0%) zijn helemaal niet populair. De aangehaalde kleuren zijn de basiskleuren die ooit door Leonardo da Vinci zijn vastgesteld.

2% gebruikt geen make-up
Met make-up willen vrouwen vooral goed voor de dag komen; mascara wordt het meest gebruikt (78%), gevolgd door oogschaduw (66%), daarna oog- en wenkbrauwpotloden (38%) en tot slot eyeliner (24%). Voor slechts één op de vijf vrouwen (20%) is lippenstift heel belangrijk. De meerderheid (44%) ziet het gewoon ter verfraaiing. Een derde vindt lippenstift onbelangrijk (33%). Slechts twee procent geeft aan geen make-up te gebruiken.

Meerdere kleuren nagellak
Bij nagellak houdt een grote groep vrouwen (21,3%) het altijd bij dezelfde kleur. Bij een vergelijkbare groep vrouwen (21,3%) is de keuze van het nagellakkleurtje afhankelijk van de kledingkeuze, en in mindere mate (6,4%) van de laatste modetrends. Ook is er een grote groep vrouwen (17%) bij die gewoon van naturel houdt en niets aan de nagels doet. Bij 10,6 procent van de vrouwen gaat de voorkeur uit naar enkele kleuren nagellak. Zo geeft 8,5 procent van de vrouwen aan meer dan vijf kleuren nagellak te gebruiken.

Hoge waardering merken
De meeste vrouwen (28%) kopen meerdere merken make-up. Een klein percentage (6%) laat zich daarbij leiden door hoe goed een product staat aangeschreven. Vooral de grote cosmetica merken krijgen voor hun oogschaduw een hoge waardering; Dior (8,4), Chanel (8,3), Estée Lauder (8,2), L’Oreal Paris (8,2) en Max Factor (8,1). Vrouwen blijken ook bij make-up gevoelig te zijn voor aanbiedingen; bijna één op de vier (26%) laat zich wel eens verleiden tot een koopje. Een kleine 12 procent van de vrouwen koopt nooit oogschaduw.

Modetrends; wat is hot?
Ed Krijgsman weet als visagist als geen ander wat de laatste modetrends zijn. Aan Ed leggen we dan ook de vraag voor welke cosmetica kleuren modetrends hij voor komende zomer ziet;

1. De nieuwe zomerkleuren van de bekende modemerken vliegen echt de winkel uit. Als iets nieuw is, willen vrouwen dat direct hebben. Dat vrouwen niet gevoelig zijn voor modetrends merk ik niet bij mijn werk als visagist.

2. Van de zomer draait het bij make-up vooral om pastelkleuren; geel, groen en roze zijn de trendy kleuren.

3. Roze is de populaire modekleur voor de lippen deze zomer 2012. Hiernaast is de naturel lipkleur erg in trek.

4. Het gaat deze zomer om pastelkleuren voor de ogen, nude kleuren ofwel naturel (framboos en perzikkleurtjes) voor minder geaccentueerde of onopvallende lippen en vooral opvallende kleuren op de nagels, deze springen extra in het oog.

5. Een trend is dat iedereen er goed uit wil zien en dat vrouwen steeds vaker make-up gaan gebruiken, maar zij weten vaak niet wat bij hen staat. Ieder gezicht is anders en heeft hierdoor ook een andere manier van
aanbrengen van de make-up nodig.

Als we ‘Beauty’ zeggen dan geeft iedereen daar weer een andere invulling aan. Voor de een is dat schoonheid, make-up, verzorging. Voor de ander is dat ontspannen, relaxen, pure verwennerij.

Beauty is al jaren een bezigheid voor iedereen. De invulling van Beauty.nl is breed. Informatie, nieuwtjes, weetjes, trends, fashion, verzorging, maar ook beauty arrangementen waarbij u zich heerlijk in de watten laat leggen bij een salon, center of hotel.

Beauty is hot, het is een lifestyle!
Zelfs op de vakantiebeurs wordt er tegenwoordig aandacht besteed aan beauty en wellness. Naar mijn mening nog veel te weinig als we alleen al kijken hoeveel we jaarlijks besteden aan arrangementen waarbij we ons lekker laten verwennen en beauty centers bezoeken om even tot rust te komen. Dat doen we in Nederland maar ook steeds meer in het buitenland. Het mag! Het is geen luxe. We hebben het allemaal wel eens even nodig om ons zelf te ontspannen en de drukte van ons lijf af te laten scrubben.